Referencie použitia systému Statotest
Neďaleko Benešova bol v rokoch 2020–21 postavený nový dvojkoľajný spriahnutý oceľobetónový železničný most. Na mostnom objekte bude prebiehať kontinuálny monitoring počas nasledujúcich 5 rokov.
V obci Vilémov bola pôvodná priehradová nosná konštrukcia železničného oceľového mosta vymenená za novú. Taktiež došlo ku kompletnej rekonštrukcii spodnej stavby mosta. Na mostnom objekte v súčasnosti prebieha 5-ročný kontinuálny monitoring.
Z dôvodu zvýšenia bezpečnosti bol na potrubnom moste vo vlastníctve súkromnej spoločnosti ponad železničnú trať a vodný tok navrhnutý preventívny monitoring oceľovej nosnej konštrukcie mosta a stredového pylónu so zameraním na sledovanie jeho prípadných náklonov v závislosti na okolitých podmienkach.
Dňa 20.11.2020 prebiehala statická a dynamická zaťažovacia skúšky dopravne dôležitého a veľmi medializovaného Výtonského mosta v Prahe. Meranie vykonávalo České vysoké učení technické v Prahe v spolupráci s ďalšími subjektami prostredníctvom viacerých technológií.
Neďaleko Českej Lípy (Brniště) sa v blízkosti cestného mosta objavili trhliny vo vozovke a v mostnej opore. V priebehu roka došlo aj k jej výraznejšiemu nakloneniu. Správca komunikácie nechal most preventívne uzavrieť pre cestnú dopravu. Pod mostom sa však nachádza železničná trať. Vlaky tu môžu premávať len pri zníženej rýchlosti a za predpokladu zvýšených bezpečnostných opatrení. Na rok 2021 je už naplánovaná rekonštrukcia mosta.
Murovaný cintorínsky múr z prírodného kameňa v meste Semily vykazuje známky náklonu. Tieto možné náklony znepokojujú obyvateľov záhradkárskej kolónie, ktorá s múrom priamo susedí. Monitoring je plánovaný na dobu 1 roka.